Stručný sprievodca psychológiou farieb v marketing

Čo je to psychológia farieb?

Psychológia farieb je jednoducho štúdium farieb. Aby som bol konkrétnejší, je to štúdium toho, ako konkrétne farby, odtiene, škály a typy ovplyvňujú ľudí a ich pocity alebo emócie. Jednoducho povedané, je to štúdia toho, aké pocity v ľuďoch farby vyvolávajú. Toto je teraz rastúci výskum, ktorý je čoraz užitočnejší v oblasti marketingu, reklamný darček, dizajnu a budovania značky. 

Toto je štúdia alebo aspekt toho, ako môže ľudský mozog vnímať to, čo si vizualizoval. Akonáhle mozog vidí určitú farbu, ako sa táto farba prekladá do celého tela? Aký vplyv má táto farba na myšlienky, nápady, činy a emócie osoby?

Externá batéria
Externá batéria, dostupný v rôznych farbách, môže byť vhodným reklamný darčekom

Je to presne to, čo dúfa, že psychológia farieb rozoberie a pochopí. 

Možno si to neuvedomujete, ale farba zohráva rozhodujúcu úlohu v spôsobe konania. Farby vás prinútia cítiť a myslieť rôznymi spôsobmi. Ako spotrebiteľ má psychológia farieb v marketingu jedinečný spôsob, ako naliehať na niektoré akcie, ako je nákup produktov, registrácia na promo akcie a výber konkrétnych značiek namiesto iných všeobecne.  

Každá farba má svoju vlastnú osobnosť predtým, ako vo vás vzbudí určitú emóciu. Toto si uvedomili odborníci na psychológiu farieb. Farby majú svoju vlastnú osobnosť, ktorá môže následne pôsobiť aj na tú vašu. Každá farba môže u divákov vyvolať určitú emóciu. 

Nie je to ťažká veda, ako sa očakávalo, ale niektoré štúdie tieto tvrdenia potvrdzujú. Je dokázané, že farby skutočne ovplyvňujú spôsob, akým výrobky, značky a výber farby v rámci značky ako celku závisí veľa od vhodnosti farieb. 

Znamená to, že na farbe záleží a to nie je tajomstvom pre spotrebiteľov, aj keď je to iba na podvedomej úrovni.

Aké sú však osobnosti jednotlivých farieb a aké emócie vyvolávajú u spotrebiteľov?

Zoznámte sa s nasledujúcimi základnými farbami a konkrétnymi emóciami, ktoré vyvolávajú: 

Čierna

Čierna je kontrastná a silná farba, ktorá sa používa na predaj luxusných a elegantných výrobkov. Sofistikovanosť, podstata, elegancia, autorita, bezpečnosť a sila sú pozitívne emócie, ktoré vyvoláva, zatiaľ čo negatívnymi emóciami sú depresia, útlak, smútok, ťažkosť a chlad. Niektoré značky, ktoré používajú nadčasovú farbu, sú L’Oréal, Nespresso, The New York Times a Nike.

Video: Marketing Color Psychology – Farby na získanie zákazníkov

Z rovnakej kategórie: